2014. november 6.

Tompa Andrea: Fejtől s Lábtól‎

Be kell vallanom, hogy kisdég tartottam, hogy sok lesz a majd 500 oldalnyi archaicus localisalt tájjellegű és medicusi s korphilosophiai szakretoricus nyelvezet az olvasói psychémnek, de nagy örömömre ez a veszély nem állt be, amit, ha bekövetkezett volna, már csak azért is utáltam volna, mert egyébkén nagyon tetszett a könyv, Az első néhány oldalakon conctretan azt gondoltam, hát ebbe befürödtem rendesen. Na de nem ám, hogy únalom és nyelvi bosszantás lett eluralkodva rajtam, hogy mi is ez a húszonegyedik század incognitojából visszabeszélő korahúszas évszázadi íródás, hanem éppeg az ellenirányba hatott az érdeklődésemnek hamarost, nem is tudtam megvonni magamtól, de nem is akartam, mert annyira a rabja lettem mind a szövegzetnek mind a történetnek, hogy ópiumként szívtam magamba a két orvosnak a magánéleti, időben és tájban Trianon-környéki történelmi és társadalmi, culturális és a tradicionálisan beágyazódott, az azt criticusan, a korváltást megelőlegezve haladómódon szemlélő gondolatviselkedésbeli vonatkozásra kiterjesztett történetét, de nem hogy altatónak, hanem pont hogy inkább alvás helyett.

5 megjegyzés:

  1. nagyon helyes. na szerussz!

    VálaszTörlés
  2. ha ja. pedig hát eleinte sokszor azt sem tudtam fiú vagyok e vagy lány.

    VálaszTörlés
  3. Már megint egy olyan könyv, amire régóta fáj a fogam.

    VálaszTörlés
  4. Ha arigolettóig kibirod adom. Ha nem, van úgy is, mint a múltkori projekt.

    VálaszTörlés
  5. Kibírom a Rigolettóig köszönöm. A múltkori projekt végül nem akaródzott működni. :/

    VálaszTörlés